*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

lördag 14 januari 2012

Eriksdalsbadet

Att vara i rörelse är inte bara vandring eller att gå längst gatorna i något ny stad, det är också träning. Att stärka sin kropp är något som gör att du klarar av alla dina äventyr i friluftslivet, samt så klart gör att du mår bättre. Att simma är en mycket bra träning för hela kroppen, och då kan man besöka Eriksdalsbadet.  

Eriksdalsbadet är inte den närmaste simhallen för mig, men det har hänt att jag åkt dit då jag haft sällskap. Här finns det massor av utrymme, men också mycket människor. Det finns utomhusbad, äventyrsbad och inomhusbassänger med 50- och 25-metersbana. Själv har jag dock aldrig nytjat utomhusbadet.












Det är just alla människor som är problemet, inte minst simklubbarna. De har nämligen ensamrätt till de flesta av banorna. Men har du möjlighet att simma måndag till fredag på förmiddagarna, eller kvällarna efter 19:00 - då finns det fler banor att tillgå. Om du nu ska åka dit och pröva på simhallen, gå då in på deras hemsida i förväg och se om det är öppet. För är det tävlingar kan mycket vara avstängt. Men simning är en så bra träning, att jag starkt rekommenderar det.


Var detta intressant? Det finns flera inlägg i bloggen om platser eller hela städer att besöka, allt för att ge dig tips. Se etiketten "+ Plats: Stad".

1 kommentar:

  1. Andreas Engström26 januari 2012 kl. 22:54

    Äventyrsbadet är riktigt kul om man har barn. Men tyvärr lider även det lite av att det kan vara fruktansvärt mycket folk. Men det är roligt att försöka sätta rekord i vattenrutschkanan.

    SvaraRadera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...