*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 16 januari 2012

Pannlampa (Petzl)

Det är verkligen mörkt ute nu i januari. Utanför mitt fönster ser jag nästan bara skog och på himlen är det moln, så varken måne eller stjärnor syns. Om jag nu vore utomhus hade jag behövt extra ljus. 

Under ganska lång tid har jag nu pratat om att köpa mig en pannlampa. Det är inte så ofta jag har behövt en, men när man väl står där i mörkret så kan det vara svårt att klara sig med en ficklampa. Och i julklapp så fick jag pannlampan TIKKA2 av märket Petzl, så nu har jag bra ljus. Se produkten till REA-pris på AddNature.

När man sköter disken i en fjällstuga, samlar vet till elden så solen gått nedanför horisonten eller när man vaknar upp i en totalt mörk koja och behöver gå ut en sväng på natten. Då kan det vara bra att ha händerna fria, en ficklampa gör livet svårt.



Kommer självklart att återkomma med rapporter när lampan väl används. Kan bara tacka så mycket för julklappen och den kommer att bli del av min utrustning. Har du erfarenhet av pannlampor, berätta gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...