*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

onsdag 19 september 2012

Scott Aspect 30, från Sigge Cykel (2012)

I slutet av sommaren 2012 köpte jag en Scott Aspect 30, hos Sigge Cykel i Vällingby. Det var andra gången jag köpte cykel där och precis som förra gången, så blev det en Scott. 

Jag var på intet sätt missnöjd med min tidigare cykel (Aspect 45), men den blev jag av med i början av sommaren. Och när väl försäkringen betalat ut pengar så gick jag till min favorit bland cykelbutiker - Sigge Cykel i Vällingby. Här kunde personalen titta på mitt gamla kvitto och hitta en cykel som motsvarade den jag hade - för jag var nöjd med prestandan. Inte minst skivbromsarna och växlarna fungerade mycket bra - det är fina grejer.

Och jag måste ge en extra eloge till Sigge Cykel. När jag kom hem efter att hämtat ut cykeln såg jag att sadeln var skadad. Jag mailade dem genast och de svarade att jag fick komma och byta den - inga problem! Detta är så klart rätt gjort av de som sålde cykeln, men jag gissar att det finns andra butiker som inte skulle ha varit lika trevliga.

Min nya Scott Aspect 30, på Johannelundstoppen.
Nu har jag inte hunnit cykla så mycket på min nya Scott Aspect 30, men med sina 27 växlar är det en dröm för mig. Johannelundstoppen var hur enkelt som helt, jag passerade en gående som satte sig ner på en av bänkarna. Själv växlade jag bara ner och svepte förbi.

Vill du läsa om utrustning jag använder sedan tidigare, se ett inlägg från 2009. Avsluta med tre tips, och de gäller även om det nu blivit höst. Det gäller bara att göra det rätta.

  • Bär hjälm och kläder som syns tydligt i trafiken!!
  • Cykla även på hösten - din kropp behöver träningen!!
  • Ha två riktigt bra lås, och fäst alltid cykeln i något stabilt!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...