*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

söndag 30 september 2012

Intervju: Lasse, Sigge Cykel

Då jag nu köpt mina två senaste cyklar hos det lokala företaget Sigge Cykel så vore det intressant att veta lite mer om dem. Därför satte jag ihop sex frågor som VD:n Lasse har besvarat.

Fyra bilder tagna från Sigge Cykels hemsida. 
Hej Lasse. Vad roligt att du ville vara med och svara på några frågor för min blogg. Efter vandring är cykling ett stort intresse och det är roligt med lokala butiker, så jag vill gärna veta mer själv och sprida det till mina läsare. Du har fritt utrymme att svara på frågorna.

Berätta lite om vem du är och vad du gör på Sigge Cykel. 
Jag heter Lasse och är född 1940 på cykelverkstaden hos min far Sigge. Har fått en mycket specificerad utbildning för mitt yrke; cykel- och sporthandel, verkstad språk mm. Jag köpte firman av min far 1975. Mina arbetsuppgifter är planering, annonsering, fakturering, utbildning samt inköp.

Berätta kort om företaget samt visioner för de kommande åren. 
Våra visioner är att varje kund som kommer till oss ska vara glad när dom går härifån, och ha branschens skickligaste medarbetare i butik och verkstad.

Vem är Sigge Cykels typiske kund och vad erbjuder ni dem?  
Den typiske kunden är den som värderar kvalitetsprodukter högt, samt behov av god service. Vi erbjuder ett stort sortiment av både cyklar och tillbehör.

Vilken cykel är mest populär i ert utbud, och varför? 
Barncyklar från Monark och Crescent. Alla lågpriscyklar är borttagna från oss pga undermålig kvalitet. Sportcyklar och hybridcyklar ökar stadigt, 3-till-7-växlade damcyklar är alltid populärt

Ni har även cykelverkstad - berätta lite om den. 
Vi tar emot cyklar alla dagar och av alla märken, men med rätt att tacka nej om cykeln är undermålig eller farlig. Det är bäst att komma i början eller mitten i veckan, då verkstaden ej är aktiv under helgen.

Om du skickar med ett tips om cyklar, vad skulle det vara? 
Köp inte en cykel som ej leveras monterad. Hör gärna med butiken om det ingår ev service och försäkring.


Då får vi tacka Lasse, VD på Sigge Cykel. Och vill ni läsare se vad som skrivits mer i bloggen; bara klicka på Sigge Cykel och Cyklande. Besök även deras egen hemsida. Har du som läsare erfarenhet av företaget och de produkter de säljer så är det bara att skriva en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...