*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

onsdag 19 september 2012

Field & Trek - webbutik

Field & trek har sedan 1973 butiker i Storbrittanien. Men i dag har de så klart även en webbutik med mycket stort utbud till bra priser. Och frakten sköts mycket effektivt, så det finns ingen anledning till att inte besöka webshoppen. 

En hobby är inte en hobby om den inte kostar pengar; så brukar nog rätt många säga. Men det finns ingen anledning till att betala extra mycket pengar om man kan hitta det till samma kvalitet och billigare. Därför sökte jag igenom ett flertal webbutiker i jakt på rätt prylar och bra priser. 


När jag besökte Fieldandtrek.com hittade jag precis det jag sökte, en tarp av modellen Terra Nova 2. Ett skydd på hela 2,5 x 3 meter till den låga vikten 550g. Jag köpte tarpen på lördagen och torsdag lunch så hade den blivit levererad till mitt arbete, allt för det minimala fraktpriset på 9 pund. Totalt gick det på ca 550 kronor.


Det finns andra varianter av Terra Novas tarp i storleken 2,5 x 3 meter i butiker i Sverige. De är t.om. ultralätta och väger under 200g. Men de kostar mellan ca 1200kr. Så jag är väldigt nöjd med den produkten jag köpte, den räcker utmärkt för att skydda mig och andra vid övernattningar mm. Och i jämförelse med vikten på andra tarpar så var vikten inte så illa.

Mer om Terra Nova hittar ni på deras hemsida och kanal på YouTube. Här en utvärdering av tarpen, kolla hur man kan använda en tarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...