*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

onsdag 19 september 2012

Takvandring på Riddarholmen

Själv är jag helt för äventyr i vardagen, därför var det väldigt roligt att jag och en vän bestämde oss för att genomföra en takvandring på Riddarholmen i Stockholm. 

Med företaget Upplev Mer så fick jag och en vän möjligheten till att uppleva ett vardagsäventyr, genom att vandra på taket på Riddarholmen i Stockholm. Vilket motsvarar ca 7-8:e våningen. Kanske inte det mest dramatiska jag gjort men ändå ett roligt äventyr i vardagen.

Vidare fick jag möjligheten att prova en Optio WG-II GPS som Pentax varit så snälla att låna ut till mig under hösten. Alla bilder i detta inlägg (utom denna) är tagna med kameran.

Ett första intryck är att den återger färger bra, den är lätt att hålla i och karbinhaken är ett enkelt men bra sätt att fästa kameran säkert så man inte tappar den när man inte fotograferar.

Ibland höjer man blicken för att njuta av utsikten, ibland är ögonen på säkerhetslinan. 

Det var två guider som välkomnade oss vid tvåtiden på eftermiddagen, en solig men lite blåsig söndag i september. Vi hade valt att gå en svensk/engelsk vandring, man kan nämligen boka sin vandring utefter vilket språk man vill att guiden ska prata. Några var tysktalande, så en av guiderna tog dem och resten fick lyssna på engelskan.

En härlig utsikt över Stockholm. Klicka på bilderna för att förstora dem!
För priset 525 kronor per person får man omkring en timme på taket. Guiderna berättar om Stockholms historia, pekar ut byggnader och platser samt så finns det god möjligheter att få bra bilder av staden. Rekommenderar detta; ett vardagsäventyr som ger ett gemensamt minne och nya perspektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...